VÄLKOMMEN TILL TINGSRYD BK

Klubben

Vårt klubbhus är lätt att hitta i utkanten av norra Tingsryd, gränsande till skog och mark.
Själva huset är en gammal mangårdsbyggnad med plats för kursverksamhet, möten, tävling m.m. I huset finns kök och toalett. Goda parkeringsmöjligheter.

Var observant på att det runt appellplaner fin elstängsel för att hålla ute vilsvin.

Huset omgärdas av en stor appellplan i tävlingsformat. Framför huset har vi “lilla” plan, där det är tillåtet för löptikar att träna.  Det finns även en inhägnad del – “inkallningshage” Ett mindre antal agilityhinder finns att tillgå. I huset finns komplett uppsättning skyltar för rallylydnadsträning.

Huvudplan samt mellanplan har belysning för kvällsträning – timer sitter på vardera sida av huset bredvid dörren. Mellan huset och planerna har vi anlagt grillplats och fikaplats med bänkar och bord.

Klippkort

Klippkort för engångskurser.