MEDLEM

Medlemsanmälan

Bli medlem i Svenska Brukshundklubben

Du anmäler dig på Svenska Brukshundklubben på denna sida

OBS! Teckna medlemskap i en klubb i taget.

Är du ny medlem väljer du ”Ordinarie medlem med förbundsavgift” nedan, fyller i dina uppgifter och lägger eventuellt till familjemedlem innan du klickar på Fortsätt för att gå vidare till betalning.

När du betalat det första medlemskapet kan du bli medlem i ytterligare klubbar, då finns bara alternativet ”Ordinarie medlem utan förbundsavgift” att välja (du betalar bara en förbundsavgift).

Du och Svenska Brukshundklubben

Som medlem i Svenska Brukshundklubben får du och din hund tillgång till Sveriges kanske bästa och bredaste utbud av hundkurser. Allt från valp- och allmänlydnadskurser till kurser inom tjänstehund och olika hundsporter.

Förutom tillgång till träningsytor och träningsgrupper finns ett stort utbud av utbildningar, tävlingar, prov, utställningar, mentaltest/beskrivningar som du kan delta i. Du får också tidningen Brukshunden och olika medlemsförmåner exempelvis rabatt på hundförsäkring hos Agria Djurförsäkring.

Fakta om Medlemskap & Avgifter

SBK medlemskap

Som medlem i Svenska Brukshundklubben betalar man för två medlemskap. Ett förbundsmedlemskap och ett medlemskap i lokalklubb (t ex Tingsryd BK) eller rasklubb som tillhör SBK. Förbundsmedlemskapet måste alltid vara giltigt, går det ut ”försvinner” övriga medlemskap. Du har bara ett förbundsmedlemskap och kan till det koppla flera medlemskap i lokalklubbar eller rasklubbar.

Kom ihåg att oavsett vilket medlemskap du har är klubben ”Din klubb” och alla har vi samma rättigheter och skyldigheter.

Hundaktiviteter: Du har tillgång till hundkurser, utbildningar, träningsytor, träningsgrupper, prov & tävlingarutställningarmentalbeskrivningar och mycket annat!

Medlemstidningen Brukshunden: Du får vår medlemstidning Brukshunden – Sveriges största hundtidning för aktiva hundägare – hem i brevlådan 6 gånger per år.

Försäkring för personolycksfall ingår: Under ditt medlemsår är du försäkrad om något skulle hända dig på våra aktiviteter, vår försäkring personolycksfall ingår i medlemsavgiften.

Rabatt på hundförsäkring: Du får rabatt på din hundförsäkring hos Agria djurförsäkring.
För mer information, besök SBKs hemsida; www.brukshundklubben.se

Medlemskap i Tingsryd BK

Ordinarie medlemskap: 540 SEK
(SBK-avgift + medlemsavgift i TBK)

Medlemskap i TBK: 140 SEK
(Om du redan är ordinarie medlem i en annan SBK-klubb)

Familjemedlemskap: 100 SEK
(Det krävs att en i familjen redan är ordinarie medlem i TBK)

Svensk Hundungdom: Hänvisas till www.shu.se för ungdomar mellan 7-25år, välj Tingsryd BK

Ditt medlemskap är rullande, du är alltså medlem 1 år från det du har betalt in avgiften.
När det ska förnyas skickar SBK automatiskt ut en inbetalningsblankett
för att förnya ert medlemskap ytterligare 1 år.